1. Hasiera
  2. Musika eta holokaustoa
foto

Informazioa

Edukiak

  • SARRERA: Ikastaroaren edukien aurkezpen xehatua. Holokaustoan Musikak eta bere interpreteek betetzen duten papera ezagutzea zaildu duten arrazoien errepaso laburra.
  • ALEMANIA, "MUSIKAREN LURRALDEA": Nazionalsozialismoak Musikari emandako rola eta ideal erromantikoarekin duen lotura: nagusitasun kulturalaren indizeatik kohesio nazionalaren funtsezko elementura.
  • RICHARD WAGNER ETA ANTISEMITISMOA: Bere pentsamenduaren garrantzia antisemitismo kulturaletik biologikora igarotzean.
  • BAYREUTH, FEDE BERRIAREN TENPLUA: Richard Wagnerren obra ideia nazionalsozialistetan. Antzerkigintza operistikoa eta adierazpen politiko handiak. Wagner klanaren eta Hitlerren arteko harremanak
  • MUSIKAREN "GERMANIZAZIOA": "Musika degeneratua" eta musikaren segregazioaren hasiera. Judischer Kulturbund (juduen kultur elkartea) eta Reichsmusikkamer (Reicheko musika ganbera) taldeen rola. Hindemith auzia. Jazarpenen eta konfinamenduen hasiera.
  • JUDUEN MUSIKA DIASPORA: Musikari judu askok ihes egitea erabakitzen dute, baina denek ez dute lortzen. Hollywood Schoenberg, Krenek edo Korngold bezalako konpositore garrantzitsuen "urrezko erbestea" bihurtu da.
  • MUSIKA LEHEN HIRU ALORRETAN: DACHAU, BÖRGERMOOR ETA SACHSENHAUSEN. "Inposatutako" musikaren eta presoen parte-hartze aktibo eta boluntarioaren arteko borroka ideologikoa. Lehen ikuskizunak eta musika-sorkuntzak. Bere orkestrak, ensembleak eta koru taldeak.
  • MUSIKA VARSOVIAKO ETA VILLAKO GHETTOETAN: Musika praktika ghettoaren errealitate soziokulturalaren adierazle. Konfinamendua eta sorkuntza-espazioak. Musikariak eta ikusleak. Musika-ondare judua eta haren kontserbazioa.
  • MUSIKA TEREZINEAN. Wannseeko Konferentzia eta Terezinen rola "Azken irtenbidea" n. Musikaren garrantzia ghettoaren kultur jardueran, 1944ko birmoldaketa "zinematografikoan" eta Gurutze Gorriaren engainuan.
  • TEREZEKO KONPOSITORE ETA INTERPRETEAK. Terezin @-@en argitaratu ziren lan berrien eta bertan egin ziren kontzertu garrantzitsuenen errepaso laburra.
  • MUSIKA AUSCHWITZEN. Musika "inposatua" eta bere funtzioa Auschwitzeko organigraman. I. eremuko orkestra eta haren funtzionamendu-eredua. Auschwitz II – Birkenau eta Auschwitz III – Monowitzeko orkestrak. Fania Fenelonen (Birkenauko emakumeen orkestrako abeslaria) kontakizun polemikoa, zinemarako eta antzerkirako egokitzapena (Arthur Miller) eta ondorengo operak berregitea (Stefan Heucke).
  • Presoek ikusitako orkestrak.
  • MUSIKA ETA BASAKERIA. OROITZAPENA ETA "KUTSADURA" 1945etik AURRERA: Gertatutakoa gogoratzeko sortutako musika lan batzuk. Musika klasikoarentzat, batez ere, basakeriarekin izan dituen ondorioen errepasoa. Richard Wagnerren lanari juduek egindako boikota

Ordutegia, iraupena eta lekua

Kordoi Etxean (Aiztogile kalea 24) edo online, astezkenak 09:30etik 11:00etara. 2024ko urriaren 2tik 2025eko urtarrilaren 22ra.

Jai-egunak:

  • Abenduak 25
  • Urtarrilak 1

Prezioa

40 €

IKastaroaren garapena

Alejandra Spanuolok emana, Mezzosoprano bakarlaria, Kantuko titulu profesionala (1966ko plana) eta teknikan eta interpretazioan espezializatua. Ikastaroa gaztelaniaz emango da, eta prestakuntza bertaratua izango da, eta aukera egongo da: «Online». Modalitate presentzialak ikus-entzunezko euskarria izango du (PowerPoint-eko aurkezpena, unean-unean adibide musikalekin ilustratua), edukien azalpena atseginagoa eta ulergarriagoa izan dadin.

«Online» modalitatea Google Meet plataformaren bidez emango da (izena ematen duten pertsonek posta elektroniko bat jasoko dute, esteka batekin, ikastaroko saioaren egunean eta orduan konektatzeko). Ikastaro honetan sartzeko gutxieneko baldintzak Interneterako sarbidea (mugikorra, tableta, ordenagailu bat), kamera eta mikrofonoa dituen gailu bat dira.

Izen-emateak

Izen-emateak irailaren 5tik 15era egin ahal izango dira edo plazak agortu arte:

  • Presentzialki, Vital Fundazioaren egoitzan bertan (Aiztogile 24, kordoiaren etxea)
  • Online hurrengo inprimakiaren bitartez: